Onsdag 12 Maj...

En otroligt fin dag. Kan bero på att man fick åka hem tidigare, då det var halvdag i gruvan. Solen sken hela dagen. Toppen väder. Åkte hoj till gruvan idag igen. Milen rullar iväg fort. Dom senaste två veckorna har 93 mil körts. Hur har jag hunnit med? Åker jag till gruvan så blir det 11 mil och sen nån sväng på kvällen så e man snart upp i 21 mil den dagen. "Nån sväng" brukar ha en förmåga att hamna på 10 mil.

Såg en snygg hjälm i en MC tidning. Nu ikväll då jag gick igenom några av dom jag fått. Hinner fan inte kolla alla Jag har 2 stycken och sen kommer MC Folket också eftersom jag e med i SMC.

Hjälmen hade inbyggt solvisir (hett nu), fabriksmonterad Bluetooth (ooohh) och var öppningsbar (ooohh). Priset var överkomliga 2.895 kr (woow). Materialet var polycarbonat. En termoplast med exceptionell hållbarhet.
Hjälmen ska säljas av DaSilva Racing i Uppsala. Får väl åka dit med en hjälm och testa om Scala Rider Q2 fungerar ihop med denna. Testade Scala RiderQ2 med BMW´s system 6 hjälm med blåtand och det fungerade inte. Dom gick inte att para ihop. Det jag skulle sakna är radion i Scala Rider´n. Får nog kolla om Garmin 760´n går att koppla ihop med. Skulle inte tro det då jag i 760´n inte kan mata in siffror för att para ihop dom. Få se vad som väger tyngst.

Edit: Crossbones i Rimbo skulle också vara återförsäljare för hjälmen. Då kan man kolla där.

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Hej hej!



Du å dina hjälmar :)

DaSilva brukar jag oxå hänga på, de e Stefan (ägaren) som är med å sponsrar Björn, så är ofta där å hämtar grejjor :)



Kram

2010-05-13 @ 10:51:23
Postat av: papps

Har inte varit där någon gång. Har väl inte grejor direkt till min hoj. Ska in och testa hjälmen när den kommer. Skulle finnas i butik nån gång i Juni.



Kramiz

2010-05-13 @ 21:12:42
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: papps

Skulle komma i Juli såg jag

2010-05-13 @ 21:17:58
URL: http://intruder.blogg.se/
Postat av: Ewa

Han har väl mest cross prylar å oljor å sånt......och hjälmar förståss :)

2010-05-15 @ 22:00:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0