Lördagen 1 Maj.....

Idag var vi (Tommy & Jag) till Barkarby för å kolla på MC LIve 2010. Lagom mycket folk då vädret inte va på topp. Mulet och blåsigt som fan. Det blev ingen provkörning av hojar. Risken e att man blir såld,. Satte mig dock på en Bandit 1250 FA och det räckte kan man säga. Ögonen gillar men kroppen säger ifrån. Samma sak med Ducati Multistrada.

Besikta hojen och den gick igenom med en hårsmån. Bullernivån får vara max 103 db och min hoj hade just 103 db. Det va en strykare kan man säga. En HD före mig hade inte lika tur 107,8 db, så det var bara att återkomma. Nu kan man köra 2 år igen.

Idag fick jag min födelsedagspresent. En mycket behövlig sak till min kära 740 GLT. Det var en ljuddämpare. Köpte röret som går över bakaxeln förut, men konstaterade ganska snart att den inte hade någonstans att sitta framåt. Tack allihopa för den fina presenten. Det var Ted som kom med förslaget fick jag höra. Han satte även dit den. Fan va bra med mekaniker.

Nägra bilder från MC Live i Barkarby:

 MV Agusta Ducati Multistrada Suzuki GSX-R 1000
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0