Torsdag 21 Jan....

  • Sunrise 08:22
  • Sunset 15:33
    -3, mulet, (mycke stabilt väder må ja säga)

    4 minuter + per dag. Går åt rätt håll nu. I kväll kom iaf ena sidans sänkningssats på. Blev hyfsat. Lite skrangligt tycker jag, men har inte riktigt fatta funktionen med den mikroskopiskt lilla insex skruven...Nu e man ju skitskraj att skruva fast dom med. Igår tog jag inte i hårt alls. Såg ut som det var nåt med bulten om man tittar på brottytan, men nu e ja försiktig. Kruxet med den mystiska skruven är att den måste skruvas dit när järnet är borta. Kanske inte ens ska va där på min hoj utan kanske till någon annan. Samma sats kanske fungerar på nån annan och istället för att plocka bort den lilla skruven är det samma sats med skruvar. IKEA syndromet. Ibland skruvar över på grund av detta och man funderar så man blir tokig vart dom ska vara.

    Får göra nya försök i morgon. 2 brickor var med som jag inte lyckats få dit någon stans med. Lilla skruven kanske ska bort och brickorna användas istället på min hoj. Kändes lite glapp i sidled när man drog fast järnet.

    Sen blir det att fnula på hur jag får bort resten av den trasig bulten. Ska kolla hur mycket som måste skruvas bort för att få loss ramen som fotpinnarna sitter i. Kanske blir att det är det bästa ändå. Kan bli svårt även med vinkelchuck typ, att kunna borra upp ett hål för skruvurdragaren.

    Ha de!

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0