Onsdag 14 April....

Idag var det en solig dag igen. Morgonen tyvärr svinkall +0.5 grader och det var frost i gräset. Klocka 7:30 hade tempen stigit till +2,5 grader,  så det blev buss. Går på kurs (Installing and configuring Windows 7 client) på Cornerstone i Mörby Centrum resten av denna vecka. I morgon kan det bli hoj då det ska va +6 grader klockan 8:00.

Igår kväll va vi ute på äventyr. Vi (Jag, Ted och Tommy) tog en runda efter jobbet. Det var kanon väder och riktigt skönt ute. Vi åkte väl iväg runt 19:15. Vi åkte till Kårsta och vidare mot Vallentuna, på mindre asfalterade vägar, och sedan Upplands Väsby. När vi kom till Upplands Väsby började solen gå ner. Vi stannade till en stund så att Ted kunde värma händerna då han hade sommarhandskar på sig. Tommy började också frysa. Han har ju skinnställ som kyler ganska bra. Vi åkte vidare mot Arlanda via Torsåker på Almungevägen. Vid Torsåker ungefär så domnade min högerhand bort. Va svårt med gasen. Fick röra lite på fingrarna så släppte det igen.

Vi stannade vid affären och macken vid avfarten mot Gottröra. Nu hade det blivit ganska mörkt och kyligt då solen gick ner för en bra stund sedan. Tommy som har mörkt visir fick åka med "luckan" öppen resten av vägen till Rimbo. Inte nog med att han frös om kroppen nu skulle fejset bli kallt också. Vi kom iaf hem och Tommy tinade upp efter en stund. Jag klarade mig nog bäst, men jag hade också dom mest lämpade kläderna.

Det e inge skoj när man fryser. Blev alldeles för långt för en kvällsrunda denna årstid. Det blev 9,5 mil varav 2 mil i mörker.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0