Måndag 26 April....

Den här måndagen har inte har inte flytit speciellt bra för mig.

Började kanon med +7 grader och hoj till jobbet. Väl framme började jag förstås att ta av mig hojkläderna och konstaterade att jag inte hade andra skor än mc stövlarna. Bestämda att åka till Sergels torg och Skopunkten på lunchen för att köpa mig ett par skor att ha på jobbet. Känner på mig att detta skulle kunna (kommer att) hända igen. Lunchen kom och jag skulle åka till Sergels torg kommunalt. Var ligger då buss biljetten, om inte i min andra jacka som är hemma. Bara att börja gå mot Skopunkten. Efter dryga 10 minuters promenad insåg jag nästa problem. Varje morgon så byter jag backup band som förvaras i ett kassaskåp. Nyckeln till den ligger i min plånbok och idag liksom alla andra dagar brukar jag lägga plånboken på mitt bord. Så även idag. Varför ändra sig? Plånboken låg alltså kvar på mitt bord, så det var bara att vända tillbaka igen för att hämta den. Kom tillslut fram och kunde köpa mig ett par skor.

Idag var jag fullrustad på hojen. GPS och hjälmkamera. Med GPS följer en hel del kopplande med sladdar och ett fäste som ska skruvas på. Efter dagens slut gick man ner i garaget för att ta en härlig tur hemåt. Låste upp hojen, meckade dit GPS´n, kopplade strömsladden till den, satte hjälmkameran på hjälmen startade den tog på mig ryggsäcken och hjälmen och handskarna. Va fan va handskarna? Uppe på rummet så klart. Till saken hör att allt som inte väger mer än 2 ton eller är fastlåst försvinner från garaget. Återstod bara att mecka bort allt igen och ta sig upp till rummet, för att hämta handskarna och sen ner igen för att börja om med monteringen av alla grejor.

Till slut var allt klart och jag kunde gasa hemåt igen.

Kommentarer
Postat av: Bajen-Sam

Ha ha låter som en lysande dag, men du fick ju köra hoj i varje fall. :o)

Postat av: Ewa Andersson

Haha låter som en toppen dag......känner på mig att det kan ha kommit en och annan Rudolf under dagen :)

Eller?



Ha de bra!



Kram Kram

2010-04-27 @ 16:18:42
Postat av: Runar

Bajen-Sam: Ja den var strålande. Tänk att allt kunde gå så fel, när det var så rätt att åka hoj..



Ewa: Ja du kan lita på att "Rudolf ramsorna" haglade tätt./ Kram



2010-04-28 @ 22:21:34
URL: http://intruder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0