Va blev det av allt....

Då var denna söndag över och vad blev det av allt som var planerat.

Vi åkte iväg till Arninge och kollade pjäxor. Jennifer och Andreas hittade och om man köpte tre par, så fick man det billigaste paret av dom köpta pjäxorna. Husse klämde till med ett par vinter skor. Första paret vinterskor på länge, annars har det varit träskor som gällt året om. Nu har jag bara foppa tofflor och det e väl i sämsta laget. Dessutom e de såna med små hål på ovansidan.

Sen gick vi in på Jula. Ska styla min 740. Då gummit till koplingspedalen e väck så hitta jag såna där plattor att skruva på pedalerna. 39 kronor kan det va värt.

Kollade runt i klädaffärer  efter en vinterjacka. Min tunna Baker & McKenzie jacka e inte mycke att ha om det blir kallt. Skulle villa ha en skinjacka igen. Hittade en, men det var en kort modell. Kändes helt ok annars. Kanske blir den iaf, få se. Ska kolla lite på stan i morgon på lunchen.

När vi kom hem var det som att se en n....r i arslet. Nån hojtvätt blev det alltså inte. Skjutsade in Jennifer till sin Eddie. Var in på Flygis och kollade lite och det blev lite smågrejor där med. När vi kom hem så var klockan strax efter 19:00, så nån större lust att börja plocka ved fanns inte, så i morgon bitti ligger man där igen och blåser i pannan och försöker få eld på vedhelvetet. Fast jag täckt över det så var det lika blött under presseningen och nu har det legat utan pressening, så nu ere lika blött som varenda bräda var i Vasa skeppet när det bärgades.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0