En snilleblixt som slocknade.....

Idag tändes flitens lampa och alla "gröna" nissar och nissor hade blivit stolta. Sparade lite skog genom å lämna tillbaka tidningar. Sparade lite...... Vete fan va jag sparde, men lämnade tillbaka metall och schampo flaskor nere på Rimbo.

Snilleblixten var å göra ett fäste för GPS:n att skruva fast på styret med hjälp av dom bultar som håller styret. Genial idé tills praktiken visade annat. Började galant med en fin plåt som Ted hade köpt på Biltema och hade blivit en bit över. Klippte till den och bockade den så att GPS:n kunde skjutas i från ena sidan. Bockningen blev väl ok med dom verktyg man hade och bestod av typ hammare och plåtsax. Plåten var klar och GPS:n gled in fint i hållaren. Meningen var att ett mjukare material skulle fästas i hållaren sen för att skydda GPS:n. Mätte ut för hålen till ena paret av bultar och borrade upp hålen. Det va när jag prövade om hålen skulle passa, som blixten blev till en gnista som tillslut försvann helt. Bultarna till styret sitter ju nedsänkta så dom inte sticker upp nägot. Skulle jag fästa plåten där så skulle förstås bultarna sticka upp med resultatet att GPS:n inte kan skjutas in i hållaren och att bulten för att hålla styret kanske inte når ner till gängen. BEIGHT. Hade varit snyggt annars om man vid nästa prototyp hade lagt ner lite mer möda på bockningen.

Får väl bli en hållare från Touratech så småningom för 1095 kronor. Sen ska det va ett fäste till för 699 kronor. Dyrt blir det (1.794 plus frakt), men för å få fast den på hojen så har man väl inget val. Jag skulle vilja se hur det ser ut först på hojen. Kommer GPS:n att komma högt upp eller? Problemet med det är att Touratech ligger i Lidköping och har inga filialer på våra breddgrader. BEIGHT igen.

Hittade en firma som säljer  RAM Mounting Systems produkter och där skulle man kunna få ett vattentät lösning för runt 900 kronor. Så får det bli.

När ska saker å ting börja gå som jag vill???

Jag får väl säga Grattis på namnsdagen på mig.
åå tackar.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0