Lördag 11 September...

Helg igen och regn. Ska bli regn imorgon också. Piss...

Idag var det ÖB och Knutby torg som gällde. Gjorde ett fynd på Lidl. Ett tapetserar bord i aluminium för 399 kronor. Provmonterade det och det kändes riktigt stabilt. Nu blir man bergis tvungen att pröva det också. Attans tänkte inte på de.

Det blev hojåka 3 dagar till gruvan i veckan som var. I fredags blev det en lite kul grej på nya kontoret som håller på att inredas och byggas färdigt. Jag gjorde iordning en PC att ta med till nya kontoret. Tog på mig hojjackan och ringde efter en taxi. Väl framme vid kontoret ringer farbror blå och säger att ett överfallslarm har gått. Jag kliver ut taxin och går till hissen. När jag står där och väntar på hissen kommer en målad bil med blåljus och stannar utanför. Ut springer Bill och Bull och börjar yra runt utanför ingången. Jag misstänkte att dom skulle till oss, så jag gick ut och nu kommer det lite komiska. Istallet för att fråga om dom skall till firman säger jag, med knuttejacka och en PC under armen: Är det mig ni söker?

Man såg tydligt att jag blev betraktad som den som satt igång hela baletten. På två röda hade jag Bill och Bull runt mig som började ställa en massa frågor. Till slut så blev situationen utredd och jag var inte längre den misstänkte brottslingen som tänkte ange sig själv för förvar i häktet i många år framöver för tillgrepp av en PC.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0