Lördag 10 April.....

I morgon ska det bli bättre väder än idag. Då ska det bli test av hjälm kameran. Testade lite olika placeringar för den idag i garaget, men jag tror att tank placering blir bäst. Såg en film med kameran placerad på hjälmen och det var inget vidare. Nu vet jag inte om han hade ticks eller nåt annat som gjorde att skallen fladdrade hit och dit. Humla under hjälmen? Ska bli kul att testa och se vilket som blir bäst. Tommy´s placering på tanken blev perfekt. En riktigt fin bild blev det och ändå hade det börjat skymma lite. Kom å tänka på en sak idag. Nu börjar det bli ganska komplicerat om allt ska med och testas innan turen. 

  1. Bluetooth headseten skall trimmas in för kommunikation mellan 3 hjälmar. Två hjälmar är inget problem.
  2. Navigatorn skall monteras och strömförsörjningen dras så den inte kommer åt varma delar. Måste montera en säkring på ström uttaget på hojen kom jag på.
  3. Kameran skall riktas in.

Headseten funkande inte hundra sist vi var ut. Kunde inte koppla ihop alla 3 hjälmarna. Jag och Tommy, som var det viktigaste då han övningskör, pratade med varandra. När headseten gick ner i viloläge försvann Tommy´s hjälm och jag hörde Monica. Bytte Scala Rider på Tommy´s hjälm med den Monica hade och då hade Tommy å jag kontakt hela vägen hem. Kan va så att batteriet i Tommy´s headset var taskigt laddat och därför försvann han.

Man får väl börja lite tidigare att koppla ihop hjälmarna och montera navigatorn och kameran, än när man står vid hojarna . Framför allt att man gör det innan man har klätt på sig hojkläderna. Blir pinsvettigt annars och Rudolf ramsorna haglar.

Återkommer med filmer från testen.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0