Sol i morgon....

I morgon skall det bli sol säger norrmannen. Tänker lite på det här med Norrmannen. Vill förtydliga det och säga att det inte är en man som kommer från Norr utan en norrmann. Du vet landet som vann schlagerfestivalen. 17 Maj å de. Nu eru me va?

" Varsel for Rimbo tirsdag 19.05.2009: Sol. Svak vind, 2,0 m/s fra vest. 0 mm nedbør. 15 grader varmt"

Så skare låta. Å me "skare" mena jag inte hård snöskorpa utan lite slang för "ska de".  "Slang" i föregående mening har inget att göra med det som ligger innanför ett däck. Observera att "däck" stavades med ä och inte med e som i sådana fall får en annan innebörd.

Ja mycket skrivet om egentligen ingenting :-)

Trots solen kan jag inte åka hoj imorgon då jag skall hämta Anita på Centralen.

Nu ska jag ta min medicin :-)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0