Måndag igen....

Så vare måndag igen då å ekorrhjulet snurrar igen. Denna måndag har den snurrat lättare. Igår fick jag nämligen mina födelsedags presenter och ibland dom en Garmin Nuvi 760!!

Jag blev jätteglad!! Gick genast å satte den på laddning så man kunde pilla lite på den. Uppdaterade kartan och programvaror till den. Tog en himla tid. Började runt 17:00 och 4 timmar senare var allt klart. Då hade jag senaste kartan, senaste fartkontrollerna och den senaste programvaran för alla delar i den. Den har precis allt.

Uppdaterade kartprogrammet jag har i datorn idag med så nu ere bara å göra rutter. Nu ska jag kolla efter fäste att ha på hojen.  Touratech har ett stötdämpat fäste till den. Synd att dom inte finns i Stockholms trakten, så man skulle kunna "känna å klämma" på den. Känns lite som å köpa grisen i säcken, även om det är nog det bästa i GPS hållare man kan hitta. En liten väska att sätta GPS:en i så den blir skyddad  för lättare regn.

Det bredare styret skulle nog bli bra till hållaren för GPS:en då det blir lite mer plats. Ett problem som gjorde att det inte var helt lätt å byte styre var att elen gick inuti styret. Surt. En massa extra jobb, då jag misstänker att allt är lödet i handtagen och sedan draget genom styret för att kopplas ihop med stammen. För å få loss eländet måste kablarna lödas loss och sedan lödas fast igen. Stort jobb, två tre dar. Ska ta en koll imorgon kväll tänkte jag hur det ser ut.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0