Noa och hans ark.....

I natt vaknade jag och svettades som en gris. Var upp klockan 3:00 och drack kaffe. Satt å gulla med kompis, som tyckte det va skitkul att jag var uppe. Tog en Alvedon och gick å la mig runt 4. Vaknade av klockan 5:30 och var lika jävla seg som förut. Piss

Igår kväll lekte jag lite Noa fast med lite modernare stuk. Läste om regnet som skulle komma i mängder och insåg att nåt måste göras åt brunnen i garaget. Det var länge sen jag gjorde rent i det. Sagt å gjort ner och görade och tog ut en massa grus som följt med regnvatten förut. Inte nog med det. Sen en lång tid tillbaka hade jag köpt en dränkbar pump med flottör på. Nu skulle den testas.  Monterade slangarna på den och trimmade in flottören så att den skulle gå igång när vattennivån ökade lite mer än det normala. La i trädsgårdsslangen och vred på för fullt och täppte igen utloppet. Här skulle testas ordentligt. Flottören steg och pumpen startade när nivån var lite över det normala. Trots att kranen var på för fullt, så lyckades pumpen få vattnet att minska.

Blev det nån störtskur då? Inte då. Men jag var iaf garderad. Och nu vet jag att det funkar. Det  kommer nog mer regn är jag rädd för.

Ha de!


Kommentarer
Postat av: Lina

Jobbigt och bli förkyld!! Jag har slem/smorlösande hemma som finns att hämta :) Hörde att felix blev insläppt av dig igår.. hah, sitter där nere och väntar på någon snäll själ som ska öppna dörren :)

Men nog förbannat SKA han vara ute fastän att det regnar.



Jaa jag förstår papps, tips och råd uppskattar jag verkligen. Men det känns mer som att det kommer som måsten från vissa munnar :) Allt ska gå så fort hela tiden. Och du vet ju hur det blir om man inte gör det som sägs ;)



Ja jag har hört många säga det där med tänderna! Usch, ja dom kommer ju också snart :S

Försöker få dom att förstå att vi behöver kolla hans mage ordentligt.. det är inte bara "magont" utan ngt fel med bajsreflerxerna, Han håller sig så länge så att det kommer ut hårda klumpar som stenar :S klart man inte vill skita då :)

Mos och korv, det kanske han behöver!

Krya på dig. Kram!

2009-07-10 @ 10:08:26
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0