De va inte spridaren.....

De va inte spridaren som var felet. Ank skit. Det var samma symptom med den nya. Fick man tänka till igen. Soppa fick den med den gamla med. Gnista finns. Då återstår bara en enda sak. Kompressionen. Mätte kompen i cylindrarna
1:an 10 Bar,
2:an 2,5 Bar,
3:an10 Bar,
4:an 10 Bar,
5:an 10 Bar.
Gissa vilken cylinder som den inte tänder på?

Just det 2:an. Skit också. Som jag brukar säga till Ted när han bedyrar hur många ventiler en bil har. Ju fler ventiler ju större risk för problem. Volvo 850 GLT har 20 ventiler. :-(

Felet lokaliserat till 2:an cylinders ventiler. Stort jobb två tre dar, som en figur i en Nalle Puh saga säger. Tror jag avbeställer besiktningen på Onsdag. Har man tur e de sotavlagringar i ventilsätet och bara man kommer åt å skruva på ventilen så brukar det gå att få bort, men det ser inte så lätt ut att komma åt å skruva.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0