Fredag igen....

Solen upp: 7:09
Solen ner: 16:51

Då var det fredag kväll igen. Härligt. Sovmorgon nalkas. Var ner till hojen och kollade in laddaren. Sköter sitt jobb. Blinkar och har sig som den ska. Kollar batteriet med jämna mellanrum för att återgå till underhåll. Kollade in klockan jag monterat på styret och den hade stannat. Batteri byte.

Idag när jag åkte in till jobbet fick man en sån där åka hoj känsla. Solen sken och det såg riktigt varmt ut när man tittade ut, men i själva verket var det -8 grader. Vägen var torr och fin på E18. Här i Rimbo är det fortfarande is/snö på vägarna. Man börjar i alla fall se att våren närmar sig, men än kan det bli bakslag. Läste i Metro att enlgit SMHI så kommer våren runt den 25 Mars. Det är väl då dygns medeltempen har nån viss grad, har jag för mig och den är över nollan helt klart. Runt 30 dagar kvar alltså. En månad. Jag tror ändå att nån helg innan kan man säkert ta ut hojen för en liten sväng. Kan ju vara riktigt varmt på dagen även om nätterna kan vara kalla. Förra året blev det varmt i mitten av Mars.

På Onsdag beställer jag nya skor till Suzzi. Det gäller att vara beredd som sagt. Dom som sitter på nu är riktigt slitna, så jag vill inte ta ut henne med dom. Får väl hem dom så att jag kan byta den 7 Mars förhoppningsvis. Sen är man beredd och taggad. Fan va kul de ska bli.....

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0