Kvalificerat sktisnack...

Idag på väg till jobbet lyssnade jag på radio och fastnade på kanal 1 av alla kanaler. Blev lite intresserad av vad som egentligen sades. Det kan jag säga att det var egentligen ingenting. En massa bullshit som inte betydde någonting. En lam reporter som intervjuade en social sekreterarchef nånstans från norrbotten. Hon svarade inte på någonting av dom frågor som ställdes.

"Det kan jag inte svara på då jag inte har allt underlag". (Är du inte chef å ska ha koll på din organisation?)
"Har inte följt utredningen från början, så jag kan inte svara på det". (Är du inte insatt som chef för din avdelning?)
"Vi får se vad det blir för resultat och ta ställning utifrån det". (När kan ni se ett resultat?)
"Visar det sig vara så, så kommer vi att agera i enlighet med dom riktlinjer vi har". (Vilka är riktlinjerna?)

Debatten handlade om ett prejudikat om en missbrukare som inte kommit till avtalade möten och blev därför av med bostadsbidraget. Det visade sig att kommunen inte hade rätt att dra in bostads bidraget på dessa grunder. Sen kan man ju diskutera om det är rätt. Jämför med en långtids sjukskriven som "blir erbjuden" att arbetsträna. Tackar man nej eller struntar i föregående möten, så dras ersättningen från fösäkringskassan in. I det här landet ska man tydligen vara missbrukare eller brottsling för att slippa regler som vissa andra har.

Det som står i kursivt ovan är det som en person i chefsposition bara behöver kunna. Det kommer aldrig några motfrågor ( fet text ovan ) på det från tama reportrar. Kom att tänka på den minister, vad han nu heter, som uttalade sig att ingen skulle bli utan ersättning när dom blir utstämplade från f-kassan. Ingen reporter ställde frågan vad blir ersättningen? 70 kronor minus skatt om dagen? Lev på den ni.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0