Det blev hoj!

Hej igen,

Det blev hoj idag. Det var 8 grader när jag åkte hemifrån och efter c:a 3 mil blev det lite kallt om händerna. Får skaffa mig ett par lite tjockare handskar. Svårt det där. Man vill ju ändå ha bra kontakt med styret och broms och koppling, så dom får bara bli lite tjockare än dom jag redan har.

Man hinner fundera på lite saker när man glider fram genom landskapet. Fan va djupt det låter. När man åker MC så får man utgå från att övriga trafikanter e idioter. Då klarar man sig bra utan incidenter för man vet att vederbörande bilist, cyklist, eller gående med all säkerhet kommer att göra nåt helt vansinnigt. Ge dom bara lite tid.

I sommras fick jag belägg för min insikt. En bilist framför mig svängde åt höger mot vägkanten och saktade in . Jag noterade att ingen blinkers var på, så jag undrade om detta var en medveten förflyttning eller om den bara hände. Jag saktade in bakom bilen och avvaktade på vad som komma skulle. Då gör bilisten en typ u-sväng rätt över vägen för att ändra färdriktning. Inga som helst tecken eller andra varningar. Jag är övertygad om att han inte ens tittade i backspegeln hur det såg ut bakom honom. Det har ju lika bra kunnat varit en lastbil som kom ångandes. Han kanske skulle behöva det.

Nu skiner solen ute. Fantastiskt!! Det var länge sen man fick se den. Hoppas den e kvar tills man ska glida hem också. Alltid lite skönare med sol och så ser man ju så ball ut med solglasögon :-)....

Ser ut å bli hyffsat hoj väder i helgen .


Ha de!

Kommentarer
Postat av: Skorpan

Så du har tagit till bloggen igen! :D vad roligt. Då har jag något att läsa. kramas

2008-09-19 @ 15:46:11
URL: http://bunnytrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0