Dagen före "karnevalen...."

Då var det dags för Rimbo marknad igen.  Sägs var Sveriges största 1 dags markand. Det var bättre förr - är en vanlig kommentar, men just för marknaden stämmer den nog bäst in. Jag tror inte det har att göra med att man själv blivit lite äldre (bara lite). Jag tycker utbudet har minskat väldigt. Nu räcker det att gå runt 100 meter så har man sett det som finns. Samma saker fast olika priser. Men lik förbannat så är man där år efter år. Nåt visst är det i alla fall, men jag vet inte vad. En sak e ju bra och det är att jag brukar ta semester Torsdagen och Fredagen  i marknadsveckan. Så även i år. Måste hålla på traditionerna.

Norrmannen (www.yr.no) säger regn i morgon mellan 14:00 -- 17:00. På Fredag mulet och stor risk för regn. Lördag från klockan 14:00 uppsprickande molntäcke. Nog med väder observationer.

Väntar på en ny telefon. SE Xperia (X1). Ska bli riktigt spännande. Ska finnas en universal utgång för hörlurar (typ 2,5 mm japan plugg). Kanske man kan använda headsetet jag har i hjälmen till att lyssna på radio från telefonen. Skulle va coolt. För varje paket som kommer så hoppas man. Kommer att köra Garmin Mobile XT som navigator program. Har ett 8Gb SDHC kort (minneskort för den oinvigde). Körde TomTom på "gamla" SE P1i. Fungerade bra, men TomTom har dåligt med uppdateringar av kartor. För inte så länge sedan var grannens hus en bensinmack enligt TomTom.


Ska kolla efter en hållare till mobilen för styret på hojen. Touratech Webshop har lite av varje. Väl värt en koll om du e ute efter nåt tillbehör till hojen, typ what ever.

Ha de!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0