Söndag 2 Maj...

En händelse rik helg. I lördags bar det av till Barkarby och MC Live 2010. Många hojar att kolla på och bli lite sugen.  Idag har vi blivit firade Tommy och jag. Dagen började kan man säga med en sväng till ACE Custom i Upplands Väsby. Tommy och jag investerade i ett par handskar ivar. Jag ett par tjockare, då dom gamla har börjat gå sönder, och Tommy ett par sommar handskar. Jag fastnade för ett par i lysande färg som var skitsköna. Nu ska det synas när man hytter med näven. Dom hade till och med en lite "gummilist" på vänster pekfinger för att torka av visiret från vatten när det regnar.

Hem igen från Ace Custom och tog emot födelsedags gästerna. Rickard ringde och han skulle ut en sväng med hojen och jag sa att han kunde titta förbi på en kopp. Han matade in adressen i GPS´n och sen bar det iväg. Han tog en fika och vi surrade en stund. Tommy och jag slog följe med honom och vi valde lite småvägar. Kårsta mot vallentuna blev det.

En liten kul grej hände. Jag har kontakt med Tommy via bluetooth och Rickard kunde jag ringa till. Vid en ganska skarp högersväng med skymd sikt finns det en korsning. Jag skulle säga åt Tommy att hålla igen lite då Rickard var en bit efter. Jag fick ingen kontakt med Tommy och han försvann runt kurvan. I backspegeln ser jag Rickard försvinna ner på vägen till vänster. Försökte få tag i Tommy igen, men lyckades inte. Ringde Rickard, men bluetooth headsetet kopplade ner. Vände och åkte efter Rickard och fick till slut tag på honom och bad han stanna så hämtade jag upp honom igen. Telefonen ringde och det var Tommy som upptäckt att vi var försvunna. Han hade sett mig åka ner på en annan väg och fäljde efter en bit innan han stannade och ringde.

Hur det kan bli om kommunikationen bara försvinner en lite stund. Min tanke var när jag såg Rickard vika av ner på vägen var: Jaha där försvann han också...

Jag fick tag i alla igen och i samlad trupp körde vi mot Vallentuna och vidare mot Upplands Väsby. Vi skiljdes vid Upplands Väsby. Tommy och jag tog en fika och en Cheesburgare på Donken. Vi åkte från Upplands Väsby mot Täby Kyrkby. Fint med GPS. Bara mata in hem och sen bär det iväg. Man blir ju alltid lotsad hem på nån väg. Vi åkte till slut mot Vallentuna igen och åkte hem samma väg som vi kom.

En kalas helg med mycket hojåka blev det.

SMC har en kampanj: SMCs Se Oss


Ha de!

Kommentarer
Postat av: Bajen-Sam

Riktigt nice mc helg. :o)

Postat av: Runar

Ja den va alldeles fantastisk. Speciellt strykaren på db vid besiktningen. Ganska hög spänning var det...

2010-05-03 @ 12:02:31
URL: http://intruder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0