Tisdag 11 Maj....

Idag blev det hoj till jobbet. +4,7 grader vid starten 7:00 i morse, men solen värmde gött. Otroligt mcyket trafik och en del idioter som vanligt. Jag låg i vänsterfilen vid Täby Galopp och c:a 10 meter fram i högerfilen, som kryper fram, ser jag en svart BMW Q5. Värst sorten de. Förstod långt innan alltså att bakom ratten sitter en förare som e kapabel till vad som hellst. Jag fick min teori bekräftad ännu en gång om förare av vissa biltyper. När jag hade ungefär 50 meter kvar till bilen så svänger den fan över i min fil. Har man en sån bil så vet man inte vad blinkers e heller. Jag hängde på tuten och visade mina nya inköpta handskar i lysande gul färg med ett gult finger pekandes rakt upp. Kändes gött.

Hemresan var betydligt varmare. Kaos överallt på utfarterna. Knök fullt på Vallhallavägen, så jag valde Liljansskogen. Asfalterings arbeten någonstan inne vid Liljansskogen, så där var det ändå värre. Tvärstopp vid Östermalms City Camping. Allt stod stilla, så jag vände om igen för att ta mig ut via Lidingövägen, Vallhallavägen och Roslagstull. Passerade Tekniska Högskolan c:a 17:40, med andra ord 10 minuter senare än bussen som jag brukar ta. Tog sin lilla tid, men vid Albano så började det rulla på.

Väl hemma blev det en kvälls tur. Den gick via Gottröra - Löfsta Säteri - Fredriksberg - Torsholma - Salby - Kårsta - Rö - Finsta - Rimbo. En liten sväng på 6 mil. Fina små vägar. Ganska kurviga. Nette var med ikväll. Premiär turen för henne denna säsong. Denna kväll var första kvällen denna säsong som det inte blev lite kyligt innan vi kom hem igen.

Ha de! 


Kommentarer
Postat av: Macke

Det var tur att du var förutseende med BMW´n, många som har sådana bilar tror att dom kan köra hur dom vill. När jag är ute och åker ser jag alla fordon som en fara för mig. Men som sagt alla er ju inte galna trafikanter, många kan ju köra bil och ser oss som kör hoj.

2010-05-12 @ 10:53:10
URL: http://marcus-place.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0