Söndag kväll....

Då var det söndag kväll igen. Har hänt lite av varje idag. Hjälpte grannen med att skaffa och konfigurera en ny mobil. Hans gamla hade sagt upp sig. Familjen hans ville att han skulle ha en mobil med sig när han var ute och gick. Dom är båda pensionärer. Kollade efter en sån där senior telefon som det heter med stora knappar och inte en massa lull lull. 2 500 kronor skulle en sån kosta. Det tyckte jag var ett häftigt pris för en simpel telefon. Ända "finessen" är stora knappar. Det blev en Nokia 1661 för 499 kronor. Knapparna på den var ungefär som dom hade hade förut. En enkel telefon. Det enda som var lite extra var en lampa och FM radio.

Sen var jag upp till Nette och fixade lite med hennes dator. Rensade ur spel som inte används och la in ett fotoredigerings program (GIMP). Ett riktigt trevligt gratis program. Gratis e gott å trevligt. Svenska menyer till och med.

Väntade hem 10 kubik ved, men det kom inte. Var väl iofs ute och gasa lite bil men det var folk hemma och så hade jag mobilen med mig.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0