Mötte ett monster idag.....

Idag när jag gick från bussen till jobbet mötte jag en riktig best som kom springande i Humlegården. Som tur var så var den kopplad, annars vet man inte hur det hade gått. Nu undrar ni säkert vad det var. Jo det ska jag säga er att jag aldrig sett något liknande förut. Sånt här kan bara hända i Stockholm. Det var en gumma på 80+ som kom med en fjärilshund med munkorg. Ni läste rätt, munkorg. Munkorgen va fan inte större än en äggkopp. Ja menar, hur mycket skada skulle en hund som får hoppa för att nå upp till fotknölarna kunna göra. Tror ni jag hade svårt för att hålla mig för garv?

Nu märks det ordentligt att det börjar gå mot höst. Tempen på morgonen ligger runt 11 grader. Beight. Får sätta i fodret i hoj jackan när man ska åka till jobbet. Grejen e den att när man ska hem så är det varmt. Löven börjar dala i Humlegården. Tur att nåt inte träffade hunden :-). Fick en buff av Nette som hon gjort. Tackar, tackar. Måste testa den vid första bästa tillfälle.

Ja då var de 1:a September. Nu ere nog bara denna månad som man kan tänka sig köra hoj. Sen blir de för kallt igen. Äckligt. Fan va sommaren går fort. Ett halvårs mörker väntar igen. Fy fan. De  e bara 4 månader som är nåt att ha i Sverige.  Resten e bara pest å pina.

En del tycker hösten är så fin med alla färger. Ja visst, men färgen ramlar ner liksom och lägger sig i drivor som ska krattas. Beight.

Andra tycker vintern e så vit å fin. När var den vit senast? Och förresten, det vita skiten ska bort det med och har en förmåga att komma allt på en gång när det väl kommer. Beight.

Våren då? Ja nu börjar vi väl snacka lite, men..... fan va lerigt och skitigt det är. Beight.

Ha de!


Kommentarer
Postat av: nette

hahah tack för garvet så här på morgonkvisten =)

2009-09-02 @ 08:02:05
URL: http://metrobloggen.se/heavenlycake
Postat av: Lina

Haha. Ägaren måste ha vart något sinnesförvirrad :)

Jag gillar faktiskt vintern, mest för att det är SÅ skönt att sova. När det är varmt och gosigt under täcket som svinkallt över.. Dock är det ju mindre roligt att gå upp då :P

Sommaren tycker jag är mer pina och pest, varmt och jävligt. Man svettas som en gris och känns blöt jämt och ständigt.

Men jag kanske ändrar mig i år nu när man bor i hus. Nu får vi ju skotta själva.. ända ner till "stora" vägen om man ska ut. Fy fasen, det blir att köpa bra vinterkläder!

2009-09-04 @ 22:03:09
URL: http://llina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0