Se upp, se upp. Nu blir e regn.....

Regnmolnen avlöser varandra. Beight. Trodde det skulle kunna bli en kort sväng idag, men ser inte så ut. Nu sjunker tempen med för varje timma. Solen kommer fram mellan skurarna, men det hinner aldrig torka upp. Blir så jävla skitigt om man kör när det är blött. Iofs så ska det väl bli tvätt iaf innan man får anse att nu blir e inget mer åka.

Funderar på å byta olja med, men vet inte, En del säger att man gör det bäst på våren så har man fräsch olja i när man börjar åka och en del säger att man skall ha ny olja i när hojen står still. Vet inte vilket som e bäst, men jag tror huvudsaken e att man byter och inte när. Jag menar hur dålig kan oljan bli på dom 500 mil som man hinner avverka på en säsong. Jag kom på att jag till och med bytte olja och filter en gång till i somras. Saken e Oskar. Byte till våren. Klart slut.

Annars då? Vi stängde av sommarvattnet idag. Mycket smidigare än att koppla på kan jag säga. Gjorde en manual för det gäng som ska ta över, så blir det inga undringar om hur man gör. Hade inte vi varit 3 stycken som bidrog med var sitt lilla minne om hur det gick till, så hade det nog inte kommit igång så snabbt. Nu  var det 2:a gången vi gjorde detta på typ 21 år, så att man glömt e inget tecken på Alsheimer. Finns andra indikeringar på det :-(

Öööhh var var jag? Jo. Funderar på å byta olja i hojen. Nu lura jag dig. Så illa ere inte, men nästan.

Ha de"

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hörreduru. Den här maten är faktiskt gudomlig. ok? jag ska laga åt dig så ska du få se att det inte är så pjåkigt med tomater ;>

2009-10-06 @ 15:49:33
URL: http://bunnytrash.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0