Ny lur testad.....

Inget har hänt på hoj fronten sen sist. På lur fronten har det hänt nåt nytt. Sony Ericsson har ju kommit med ett par nya lurar och just nu testar jag Satio. En "pekmobil" med Symbian OS. Det enda jag egentligen saknar från min gamla P1i är rullhjulet på sidan. Det var smidigt att använda. Lite knepigt att hitta i menyerna, men man lär sig hitte mer och mer vartefter man använder den. Kameran är på 12 mp (4:3 format) men som standard står den på 9 mp (16:9 format). Många finesser med kameran. Best Picture är en funktion som tar en hel serie med kort med ett knäpp och sen väljer man den bästa. Användbart för porträtt bilder då man alltid lyckas "sova" på ett kort.

Panorama kort finns det en funktion som heter. Med den tar man 3 bilder. Man knäpper första bilden flyttar sedan kameran åt höger eller vänster och kameran knäpper själv kort när den kommer i kanten av det man nyss knäppte och sen lika dant med det tredje och sista kortet. På så sätt får man ett kort som blir ett riktigt panorama foto.

Sen tror jag att den går å ringa på med :-)

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0