Lördag den 30 Oktober....

Vädret är mycket stabilt. Mulet som vanligt , men iaf uppehåll. Än så länge. Idag tänkt "husse" ut på tomten och flytta löven. Dom har legat där ett tag nu, så nu är det dags att byta plats på dom. Verkar inte bli nån vidare blåst att hoppas på heller, som en gång för länge sen. Det kom en kraftig vind som liksom lyfte löven får vår tomt till grannens. Han blev inte lika imponerad över fenomenet.

Fixade klockarmbandet igår (Clas tyckte jag skulle komma över :-)). Har iinte haft klockan på flera månader och har saknat den ofta. Trodde man skulle ställa om sig å klara sig utan, men det sket sig. Jag har ju en sän där radiokontrollerad klocka. Alltid exakt rätt tid. Coolt. Har haft en sån många år nu och man behöver aldrig fundera på om den går rätt när t.ex bussen åker 4 minuter för tidigt eller ett par minuter för sent. En sak med bussar som irriterar mig mycket, är när det är pissväder, som det faktiskt kan va ibland :-), och bussen med chaufför står typ 200 meter bort. Varför i helvete inte köra fram, då det oftast kan röra sig om max 10 minuter innan den skall gå. Vid Tekniska, så brukar den köra fram när avgångstiden är.  Ska kanske skirva till SL och höra dom kanske har nån förklaring. Om den sen är bra eller inte får jag se.

Nu ere kaffe som gäller och sen elda lite för varmvatten. Sen åker sjumila stövlarna på. Undrar om inte morfar skulle behöva lite hjälp av Moa? Löven ligger jävligt risigt till nu. Får väl som alla andra medier ta en sån där före och efter bild. Tuvärr kan jag inte lägga på nån gosig låt som förhöjer intrycket.

I morgon skulle det bli 8 grader varmt runt 12:00, så då kanske man kan ta en kort tur. Tommy e sugen. Om inte så åker hojen ut och blir tvättad. E skitig nu.  Vid närmare eftertanke måste den bli tvättad iaf.

Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0