Ingen svinis.....

Ingen av oss här hemma har känt av nån baconsjuka, vad vi vet. Börjar tvivla stark på allt vad gäller svininfluensan. Man får för övrigt inte säga svininfluensan enligt sköterskor och läkare. Den kallas "den nya influensan". Varför vet jag inte. Sjukt bara de.

En annan sak slog mig ikväll. Hur många år har dom försökt tagit fram ett vaccin mot HIV? Hur snabbt kom det här vaccinet fram. Typ en månad. Är det för att det inte finns nåt intresse att rädda HIV smittade eller hade dom redan börjat med vaccin mot svininfluensan innan det bröt ut. Och med bröt ut menar jag innan dom släppte ut viruset. Frågan blir då vilka dom är och deras vinst i det hela. Någon har säkert tjänat stora belopp på detta. Det är jag övertygad om.

Angående befolknings explosionen så skulle detta vara ett ypperligt tillfälle att begränsa barnafödandet. Tänk en sån här epidemi och alla/många vaccinerar sig. Mest unga förstås då detta "virus" drabbar dom mest. Sen har vi ju riskkrupperna, med nån sjukdom som kanske är ärftlig. I vaccinet skulle det finnas en substans som göra att vissa blir sterila. Det skulle minska barnafödandet ordentligt ett tag framöver. Ytterligare en vinst blir att inga med nån typ av ärftlig sjukdom skulle födas, vilket leder till minskade kostnader för läkarvård för samhället.

Vet inte om jag börjar bli nojig, men varför inte? Så länge nån tjänar stora pengar på nåt så är allt möjligt.

Sov gott.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0