Den stora kampen e över....

Ärets kamp med löven e över. Äntligen förpassade ner i svarta säckar. En padda hade boat in sig under löven på ett ställe, så jag fick flytta den till ett lugnt hörn och llägga en massa löv lver. Var ingen större fart på honom/henne kan jag säga. Det var mer löv i år än förra året, då jag han ta ett varv med gräsklipparen över dom. I år har det varit pissväder på helgerna då man haft chans, å gräset har aldrig torkat upp. Lite tråkiga och helt meningslösa bilder kan man väl ändå skicka upp
  
Observera det utstuderade systemet med att lägga löven i en sträng. Samlade löven i traditionella högar dom första åren i huset men det blev lite högar här och var och var ett meckigt att lägga dom i säck sen. Det här är mycket smidigare. Har alltså gått över till lövsträng istället för lövhög.

Nu skare bli hojtvätt, så det blir väl lite bilder på det med kan jag tänka.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0