Söndag kväll....

Då var det söndag kväll igen och en veckas slit framför sig igen. Tänk att det det blev lite hoj åka idag. Nu vet man det att det går att åka lite trots att det bara är 3,5 grader. Torrt på vägen vill man i alla fall ha. För tillfället så snöar det igen:-(

Otroliga kläder egentligen. Inte så där otroligt varma, tänker på sommaren, men ändå kan man köra när det bara är 3,5 grad varmt. Med den köldeffekt som 90-100 km/tim gör, så borde det ge minusgrader i alla fall. Jag körde i alla fall 2,5 mil. Det enda som jag började frysa om var höger hands fingrar. Nu kollade jag inte något nogrannare på handsken, men det kan hända att den blivit defekt. Ted har lånat dom och han har en förmåga att slita ner allt ganska snabbt. Nyinköpta jackan från mc mässan klarade sig galant och kostade bara 600 kr med alla skydd.

Man kände sig ungefär som en flyttfågel som återvänt när man kom körande. Folk vände sig om och konstaterade att våren närmar sig. En del vinkade glatt. Nu vet jag hur tranorna vid Hornborgarsjön känner sig :-)

När den första riktigt varma helgen kommer blir det en explotion av hojar på vägarna. I olika forum jag läst så längtar alla till att ta ut deras ögonstenar på första turen. På västkusten har dom kunnat kört lite från och till ett par dagar i Mars har jag sett, men just idag så snöade det. Rätt kul å höra deras hojväder och hur dom "vant" sig med det. Mailade till en kille förut som tyckte att vädret var toppen. Han kom nånstans ifrån norr. Det visade sig efter ett tag att han körde snöskoter och att hans säsong var snart slut.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0