MC lyft i garaget.....

Solen upp:6:44
Solen ner: 17:14

Idag va jag till Jula och investerade i en MC lyft. Man blev överraskad när man betalade. I katalogen står det 995 kr för den och i affären samma pris på lyften som är monterad. När man gick till hyllan för att hämta den stog det 1.195 kr, men va fan måste ju ha en om det ska va smidigt att mecka och att byta däck. I kassan kostade den sedan 895 kr. Inte blev jag grinig för det. Kul när det är åt det hållet nån gång med.

Verkar vara en stabil lyft. Har inte testat ännu och lyft Suzzi, men det ska nog gå bra. Idag såg det så där gött ut igen. Solen sken och vägarna var torra, men kallt fortfarande. Nu börjar det klias ordentligt vill jag lova. När nya däcken kommer på blir det nog en sväng, bara det inte har kommit mer äcklig snö.

Siktar alltså på däckbyte nu på Lördag och om vädret blir bra så blir det däcktestar sväng. Däcken bör väl komma nu på Tisdag typ. Fan va nice. Hänger väl på låset till Gummiverkstan på lördag morgon.

Vill det sig väl så blir det nya stöt dämpare i Mars. Sen har jag gjort det som behövs på Suzzi.  Dämparna funkar väl ett tag till, men dom e lite trötta. Fjädrarna i dom e inte va dom borde va, så risk för genomslag finns när jag skjutsar. Och sen så e det nog lite extra gungigt.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0