IDAG BLEV DET HOJ TILL JOBBET......

Soloppgang 6:15
Solnedgang 19:27

Idag blev det äntligen hoj till jobbet. Helt jävla underbart. Det var +3 och sol när jag startade, men jag frös inte alls en enda gång. När jag kom fram var det runt +6 grader och sol. Helt fantastiskt. Hemresan var nog någon grad varmare ändå.

Nya däcken var helt suveräna. Gjorde en otroligt stor skillnad med nya däck. Inga spårningstendenser alls trots att jag körde medvetet där spår i asfalten fanns. Efter Gillingebanan precis innan motorvägen börjar är det spårigt som på Central stationen. Jag verkligen körde snett över spåren, men märkte ingenting av dom. Med förra däcken så fick man vid en omkörning parrera mellan vita strecken till och med. Ovanstående manöver gjorde man bara inte. Kom man på strecken så girade cykeln till. Det vär läskigt. Det gällde att va på sin vakt och styra emot.

Radion i headseten var väl för stadsbruk kan man väl säga. Här ute på vishan får man in P1 och nån Finsk kanal. Inte min smak i alla fall. Vid Brottby så lyckades jag få in RIX FM och då blev det bättre. Ska bli kul å testa snacket mellan två hjälmar. Det är ju huvudsaken att det funkar och helst bra.

På Lördag så skulle det bli runt +13 så då ska vi testa blåtanden mellan hjälmarna.

Nu börjar det kännas bra igen :-)
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0