Midsommar......

Glad midsommar på er alla!

Nu så ere midsommar väder och kommer så att vara fram till söndag. Det skulle väl inte regna imorgon. midsommarafton, men det skulle bli mulet.

Tankade igår innan jag åkte till jobbet. 95 oktan gick då på 13,09 kr. I morse tankade jag igen och då kostade det 13,19 för 95 oktan. Så jävla typiskt att priset bara höjs rätt upp å ner när det är helg och speciellt vid en sån här helg. Ingen motororganisation som reagerat på detta, men va fan hjälper det. Dom höjer ändå dom jävla bensinbolagen.

Lyssnade på radion, i hjälmen (fan va nice), i morse när jag åkte hoj till jobbet. Har tänkt på hur det talas om när det är en olycka med en MC inblandad. Det var en i morse på väg 276 och vanligtvis säger dom:

-- En trafikolycka har inträffat på riksväg 276......

när en hoj e inblandad blir det:

-- En motorcykel olycka har inträffat på riksväg 276....

Det måste alltid poängteras att det är en MC inblandad. Skulle det vara två bilar och en hoj så blir det iaf MC olycka. Det "säljer" mer och blir bättre rubriker i tidningarna.

Tyvärr så är det väl så att många hojåkare överskattar sin förmåga och framförallt inte "läser av" bilisterna. Man ser ganska tydligt faktiskt vilka som kommer att göra nåt oförutsett. Oftast beroende på vilket fordon dom kör faktiskt. Trot eller ej (läs gårdagens inlägg för fordons typer). Fick ännu en bekräftelse på detta idag. En BMW Q5 (både BMW och SUV) vinklade ut i bussfilen. Tack  vare min teori så var det långt ifrån en incident. BMW föraren märkte förstås inte att jag kom eller sket i det helt.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0