Det var ett jävulusiskt regnande.....

Idag har det regnat konstant hela dagen. Ted har grejat en pool sen ett par veckor tillbaka. Jag har tömt pressenningen, som ligger över den, på vatten flera gånger idag. Jag har en vattenslang som jag lägger i den och använder det gamla beprövade självsuget för att tömma den. Funkar riktigt bra. Går snabbt att tömma vattnet som samlats. Måste vara åtskilliga mm regn som kommit idag. Jag har en elektronisk regnmätare som ligger i en kartong. Den har en givare som skall monteras på taket. Problemet är att när det regnar vill man ha den, men inte sätta upp den. När det inte regnar glömmer man bort att sätta upp den. Nu har jag iaf tagit fram den ur kartongen så man ser den och kanske inte glömmer att sätta upp den när det blir fint väder igen.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0