Effekt insatserna......

Solen up:    8:07
Solen ner: 15:51

54 minuter längre dag sen sist jag skrev. Skitbra!!!! Om 2,5 månader räknar jag nästan med att åka lite igen :-). Då är vi ju inne på mitten av April så då måste det fungera.

Nu är effekt insatserna monterade. Fint ljud blev det. Ska ta ut hojen ur garaget och pröva hur det låter utomhus. I garaget lät det riktigt bra.

Vi var på MC mässan i helgen. Det var kul. Gjorde ett riktigt kap 2 stycken MC jackor för 1200 kr. Jag var ute efter en längre jacka än den jag har och med mer fickor och hittade en. Lika jacka hittade vi till Monica. Hon hade ingen riktigt hoj jacka förut.

Letade efter bluetooth headset och hittade två. Skulle tydligen finnas 26 stycken tillverkare, men vart fan e dom. Den ena var en modell med struphuvuds mick och öronproppar. Hur bra funkar det med öronproppar och hjälm. Inte vidare bra. Jag hatar att ha öronproppar i vanliga fall utan hjälm.

Den andra var en med små platta runda högtalare att lägga i hjälmens stoppning och en mick antingen på bom eller på tråd att fästa i hjälmen vid munnen. Det var ett riktigt bra ljud och vox som var rapp och kvick. Nu kommer vi till haken. Priset. 5.995 kronor :-(. Helt jävla sjukt. Scala Rider Q2 ligger klart bäst till ännu prismässigt, men som sagt jag vet inte hur bra dom fungerar. Fungerar dom inte bra så är det ju dyrt med 2400 för två hjälmar i alla fall.

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0