Grattis på mig....

Solen upp: 7:20
Solen ner: 16:41

Grattis på mig. Jag vann en tävling i MC Nytt 1.09 där man skulle motivera varför just jag skulle vinna en Optimate 4 laddare till hojen

Från MC Nytt 1.09:
_____________________________________________________________________________________________

Runar vann laddaren

2009-02-06 Vi lottade ut en laddare av märket Optimate i MC-Nytt 1.09. Här är vinnaren.


Optimate 4 är den senaster versionen laddare i deras serie. Den lottade vi ut i MC-Nytt 1.09.
Tävlingsmomentet var att du som prenumerant skulle motivera varför just du skulle få vinna den fina laddaren!

Ur högen med tävlande tyckte vi Runar Larsson i Rimbo var bäst. Här är hans bidrag:
"Det var tidigt en morgon och jag skulle till jobbet. Solen hade gått upp och började skina så fint. Kollade in kamerorna på trafiken.nu i Stockholm för att se om vädret var fint där med och det var det. Kollade in SMHI för att se vädret för dagen och det skulle bli fint även när jag skulle åka hem. Saken var given Hoj till jobbet skulle det bli. På med alla mc kläder och ryggsäcken. Ner i garaget och satte nyckeln i Intrudern och vred om. Det var när jag tryckte på start knappen som "nära-döden-upplevelsen" kom i form av ett ynka litet knäpp från startmotorn. Batteriet var dött. Jag kände hur besvikelsen rann genom kroppen och varje cell fylldes med hat till det döda batteriet. Av med alla mc kläder igen och stressa till bussen för en bedrövlig färd mot arbetet, jämfört med vad det kunnat vara på Intrudern om bara batteriet hade varit laddat...."

För att aldrig igen behöva uppleva en sån bedrövlig start på dagen igen, så var han värd att vinna laddaren!

_____________________________________________________________________________________________

Tack snälla redaktionen på MC Nytt!!

Blev riktigt snopen när jag läste det idag på webben. Tog ett tag innan poletten ramla ner kan man säga. Laddaren sitter i hojen nu och laddar. En riktigt avancerad ladddare, med en massa program som gås igenom under laddningen för att till slut hamna på underhålls laddning. Gör även en typ av belastnings kontroll av batteriet för att se vad det tål under något moment. Mycket dioder som blinkar i olika färger under laddningens gång för att indikera status. Sånt gillar jag!!!

Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0