Lördag före jul 2009......

Det e mycke nu. Kallt som fan. Vad ska man med vinter till? Finns inget överhuvet taget som e bra med vintern. Om någon kan nämna en ända sak så skulle det var kul å höra. Skriv och försök övertyga mig. Jag säger bara en sak. Äckligt.

Måste även vara första året som det e kallt. Har aldrig förut hört att elpriset höjts på grund av kyla. Bullshit. Nån ska tjäna pengar. Mer pengar, sorry. Snart stiger soppan också. Det e ju julhelg och mångar tar bilen för å träffa vänner och bekanta. Helt jävla sjukt. Inte att träffa vänner å bekanta, men soppa priset. Samma sak hela tiden och det konstiga e att vi fogar oss. Vi grymtar ett tag, sen tankar vi bilen och åker. Jag gör lika dant ska jag erkänna. Å andra sidan vad har man för alternativ. Passa in en svinkall buss. Suger fett.

Jag pendlar med buss varje veckodag till Stockholm och på vintern e re piss. På morgonen e bussen svinkall och blir överhuvudtaget inte varm på 5,5 mil. På kvällen är den varm fram till Gillingebanan ungefär, sen börjar det dra kallt så men är genomfrusen när man kliver av. Att inte värmesystemen i bussarna kan vara dimensionerade för detta, eller är det bara klantar vid reglagen. På sommaren är det åt andra hållet. Då måste full värme vara på för att bussfan inte ska koka. När man sen kliver ut i 28 gradig värme med solsken, så känns det svalt.

Är det konstigt varför fler inte åker buss?

Lite trevliga bilder, efter all whining. Clas ringde till jobbet å sa att jag skulle komma å hälsa på. Tog en fika med utanför Clas. Monica´s bröd va så jävla hårt att vi fick flytta undan det så det inte skull ramla ner på dom som gick nedanför oss. Dom kund fan ha blivit ihjäl slagna.
 


Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0