Taskig fiber.....

  • Soloppgang 5:24
  • Solnedgang 20:08

  • En fiberoptisk lina har det varit brott på så man har levt utan internet ett tag. Verkar skakig fortfarande. Fungerar, fungerar ikke. Ringde Tele2 innan jag visste vad det var, men dom hade inte en susning. Va trött man blir när man felanmäler nåt sådant. Förklarade att jag startat om routern/adsl modemet  och att datorn vär direktansluten till routern/adsl modemet, samt att den röda lampan för Internet lyser. Talade även om att jag är IT tekniker. Den trötta jäveln i andra änden av luren har inte lyssnat ett skit på vad jag sagt, utan följer sitt "manus" som han har framför sig och frågar
    --- Har du startat om modemet?
    --- Ja det har jag!
    --- Är datorn ansluten direkt rill modemet med kabel?
    --- Ja, det är den.!.

    Sen skiter man i att fortsätta. Säger nåt typ -- Nää, tyvärr kan jag inte hjälpa dig längre. Du får nog ringa supporten. Tack för att du ringde.
    Då först slutar den jävlen å läsa från manuset.

    Fredag och i Idag blev det hoj till jobbet igen. 3 grader vid starten. Konstigt att det inte vill bli nån värme på morgonen ännu. En morgon var det till och med frost. Ett litet lager is på bilrutan. Såna dar blir det definitivt ingen hoj till jobbet. För långt med 5,5 mil. Helgen verkar inte bjuda på nåt kalas väder, men mitt på dan ska det väll gå att lura med Monica igen. Bara solen kommer fram så blir det lite varmare och ser skönare ut.

    Ha de! 


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0