Idag blev det långtur....

  • Soloppgang 6:03
  • Solnedgang 19:37

  • En fantastisk dag. Riktigt sommarväder. Idag kom nog dom flesta hojar ut på vägarna. Mötte en hel del.

    Idag blev det en riktig långtur. Totalt 25 mil. Var till Solna och provkörde lite BMW. Provkörde en K 1300 GT och en R 1200 RT. 1300 kubikaren var en klar vinnare av dessa hojar. Stor skillnad på motor. 1300:an hade en 4 cylindrig motor och 1200:an hade en typisk BMW motor med 2 liggande cyllar. Mycket smidigare motor i 1300:an. Dyra va dom med alla möjliga finesser. 1300:an var extra utrustad för 16.000 kr. Priset för 1300:an börjar på 183 900 kr.

    Tacka vet jag min Intruder. Det e grejor det. Inget lull lull. Vet inte om jag skulle köpa en BMW även om jag nu hade råd. Skulle va kul å pröva en Intruder 1400.

    Efter provkörningen åkte vi ut till Arlanda och fikade. Sen tillbaka mot Stockholm på E4 och tog av vid avfarten mot Vallentuna och hem mot Rimbo via Brottby.

    Ha de!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0