Ett år sen jag......

  • Soloppgang 4:59
  • Solnedgang 20:30

  • Idag är det ett år sen jag tog en cigg. Har gått bättre än jag trott att sluta röka, men jag ska erkänna att röksuget kommer fortfarande ibland. Drömmer om Sussie när det blir som värst.

    Denna helg blev det många mil. I Lördags blev långturen av med Andreas på bönpallen. Det blev totalt 19,2 mil på Lördagen. Vi blev bara 3 stycken. Mötte Calle (Carl-S på BIKE.SE) vid Vassunda. Vi åkte till Venngarn där vi skulle möta upp Rickard. Fiket var stängt så efter en stund åkte Calle å jag ut till 263:an igen för att vänta där. Rickard dök upp på sin blå springare (BMW F 800 ST). Vi snackade en liten stund innan vi drog vidare till Skokloster. Tog en fika där. Här är det stor fika varning. 2 baguetter, 1 kaffe och 1 cola kostade 175 kr. Helt jävla sjukt. Hörde inte riktigt va tjejen sa och betalade med kort. När jag sen såg vad det kosta höll jag på att smälla av. Hur fan kan dom ta 175 för nåt sånt. Va så jävla dyrt så jag fick äta upp tomaterna till och med :-( Det sjuka va att det stog inga priser uppsatta heller och nu förstår jag varför.

    Vi åkte vidare mot Uppsala på mycket fina vägar då Calle som är från trakten kännde till dom. Otroligt stora åkrar det fanns där. Man kunde se flera kilometer åt vänster, rakt fram och åt höger. Vi åkte väster om sjön Ekoln. Till slut efter många fina kurvor så kom vi ut på 255:an igen och åkte mot Arlanda - Sigtuna. Vida Vassunda skildes jag och Rickard igen. Han körde mot Arlanda för att ta sig vidare hem. Andreas och jag körde mot Rimbo igen. Vi svängde in i Knivsta och tog en glass. Sen åkte vi hem igen. Vid soppa macken innan man kommer till motorvägen kom 6 hojar ut från macken och låg bakom oss hela vägen till Rimbo. Coolt.

    Scala Rider Q2 (Bluetooth headseten) imponerar. För jä.... häftigt att kunna prata med varandra när man åker. Man vänjer sig snabbt med detta. I dag så var Monica å jag in till Norrtälje och kolla på en present till Tommy som fyller 20 den 2 Maj. Vi hittade den och slog till, men Angelica fick hämta den. Svårt att forsla på hojen. Det jag egentligen skulle komma till va att vi åkte en liten bit bara och slog inte på headseten den biten, men vi prata med varandra utan att höra ett skit va nån sa. Radiodelen i dom är helt kass här ute. När man kommer till Brottby så börjar man kunna använda den med svårighet. Testet med hur långt dom fungerar kvarstår. Ska fungera upp till 500 meter enligt specifikationen.

    Ha de!


    Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0