Nytt batteri till hojen....

Idag fick hojen ett nytt batteri. Det gamla var slut. Drog ur sig själv och tog inte emot laddning ordentligt. Sån snurr som det vart på startmotorn nu, var det inte ens när jag köpte cykeln. I torsdags skulle jag åka hoj till jobbet men det sket sig på grund av batteriet. Cykeln ville inte starta. Ett ynka litet knäpp var det enda som den fick fram. Givetvis hade man fått på sig all utrustning och skulle köra ut hojen från garaget.

Jag har haft lite oflyt med mina grejor en tid. Köpte PMR radio (små kommunikations radio apparater) som jag skulle ansluta till hjälmarna med headset och mick (MIdland G5, finns nu till salu på blocket). Dessa apparater passade inte till headsetet jag köpt. Fick köpa nya radio apparater ( Cobra M800). Monterade headsetet i min hjälm och testade. Fungerade perfekt. Köpte ett set till för frugans hjälm. Funkade inte alls. Kablarna till hörlurarna var för korta. Samma artikel nummer som mina men ändå olika. Tyspiskt jävligt. Får byta dom på samma ställe jag köpte mina. Förpackningen var en annan på det ställe jag köpte dom till mig andå var det samma butiks kedja (Kjell & co)

Ha de!

Kommentarer
Postat av: jeanette

så det passade inte det du handlade idag?typiskt..

2008-09-27 @ 22:53:45
URL: http://www.metroblggen.se/heavenlycake
Postat av: Runar

Nä. det e typiskt. Ändå samma artikelnummer!

2008-09-29 @ 18:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0