Äntligen lurar i hjälmarna...

Då har jag äntligen fått headseten på plats i båda hjälmarna. Var till Kjell & Co i Solna där jag köpte mitt första headset och böt ut dom jag köpte på Täby centrum. Det var tydligen så att samma typ av lur kom från två olika leverantörer. Vi jämförde headseten i butiken och på den från Täby (som inte passade) var den längsta sladden till högtalarelementet som den kortaste i den från Solna C. Killen gjorde en notering om detta och frågade om dom skulle kunna passa i någon hjälm alls. Jag sa att det skulle vara omöjligt med så korta sladdar. Den hjälm jag prövade på var storlek small.

I går blev det åka av.Lasse ringde och var "åksjuk". Han var med till Solna Centrum när jag bytte headsetet. Dit åkte vi mot Vallentuna (268) och ut mot E4 och sedan söderut mot Solna. Hem körde vi via Upplands Väsby - Torsåker - Gottröra. En liten resa på 14 mil blev det. Fint väder, kanske lite blåsigt, men helt okej ändå.

Köpte oss ett par tjockare handskar i helgen som var. Dessa är typ Goretex med vaddering. Känns kanske lite tjocka men det är nog för att jag är van med mina tunna skinnhandskar. Varma är dom i alla fall och det var ju därför jag köpte dom.

Ha de!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0