Headset igen...


Hej igen.


Jag satt igår kväll och läste lite hoj sajter på Internet igen. Drömde mig bort ett tag. Till sommar, sol, torra fina vägar, vackert landskap, olika doftar som passerar.....


Tills slut såg jag ett bluetooth headset igen, Scala Rider Q2. Började surfa runt och läsa om det och den såg väldigt bra ut. Det är faktiskt lite meckigt med sladdar härs och tvärs som jag har det nu med komradio kommunikation med frugan bakpå. Mellan två hojar är det helt OK, men inte med passageraren. Eftersom VOX  inte  heller fungerar, så man måste trycka på knappen för sändning och det är inte heller bra. Sen är det ju bara simplex kommunikation. Blir bökigt det med om man jämför med duplex då man i princip kan prata i mun på varandra.


Det går att använda headsetet på många olika sätt. Det finns radio och du kan förstås koppla ihop dig med telefon och GPS och med passageraren. Med GPS så får man rösten in i hjälmen. Jag läste en hel del recensioner om enheten och det var allt från nöjda till missnöjda. Allt beroende på hur mycket dom skulle koppla ihop. En del tyckte att ljudet var piss och en del tyckte det var bra. Med andra ord så blev jag inte ett skit klokare av detta. Fick väl egentligen bara bekräftat att detta skulle man behöva pröva själv på vägen monterat och klart. Priset är 1 199 kr hos CDON.com som var billigast (5/12 -08)


Ska försöka hitta en affär som säljer dessa och kolla lite på plats. Man får då känna lite på dom och se om det verkar vara någon kvalitet på själva hårdvaran. Ska på MC Mässan i Älvsjö (På två hjul) som är den 22-25 Januari 2009. Där finns det säkert enheter att titta på och kanske man kan komma över dessa till mässpris. Finns säkert fler fabrikat också, så man kan jämföra lite på plats. Fortfarande svårt att egentligen veta vad man köper.


Å du! Kör inte fortare än din skyddsängel kan flyga.


Ha de!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0